fredag, oktober 08, 2010

utbytesstudenter.

Att ha utbytesstudenter i närheten är en gudagåva eller något. För wips satt jag i soffan igår med en äkta schweizisk chokladkaka i handen. En annan gång satt jag, wips, i en fransk familjemiddag med allt vad franska traditioner innebär.

För tillfället har någon lagt ett australienskt-köpt vin på min hylla och någon annan gång har jag stängt kylskåpet lika fort som jag öppnat det eftersom en student från ett ostätande land har laddat upp kylen med sina (mindre väl-) doftande ostar.
Bilden är på några av mina utbytesstudent-vänner.
Tänk va. Jag behöver inte resa bort för att möta andra kulturer. Jag kan möta dem i min egen bostad. Det är så utomordentligt häftigt!! Vi borde ta tillvara mångfalden ännu mera eftersom det finns ofantligt mycket att lära och upptäcka i den.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).