måndag, oktober 04, 2010

flickan på willys.

Stackars den lilla (somaliska?) flickan utanför Willys igår. Varför skulle hon behöva möta mig!?
"Ursäkta, har du en bil?" "Nej, det har jag tyvärr inte"
(Ser du inte det? Jag har en students axelväska och bär två tunga kassar på cykelvägen och vad i världen skulle du behöva en bil till? tänkte jag).
Flickan tittade på mig så förvirrad och hjälplös.
Mitt hjärta gick ut till henne och jag frågade:
"Behöver du.. hjälp med något?"
Hon tog fram sin mobil och sade "Batteriet dog precis och jag.."
DÅ fattade jag: "Jahaaa! Sa du mobil? Trodde du sa BIL. Haha. Här, varsågod".
Jag borde kolla upp hörseln.
Jag kände mig faktiskt en aning hedrad att hon frågade mig och ingen annan av alla de människorna som var i närheten. Jag måste ha sett riktigt snäll eller gammal ut för jag själv skulle aldrig gått fram till en "ungdom" när jag var liten. Var ju livrädd för dem.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).