lördag, oktober 23, 2010

grattis vigga.

En kompis fyller år idag och här ska ni få höra om det roligaste födelsedagspartyt som jag någonsin varit på.

Det började med att kompisen hade blivit hembjuden till sin farmor på mat under dagen. Då inte någon annan i kompisens egen ålder var tillgänglig förutom jag då blev det förstås att jag hängde på. Väl framme hos farmorn möttes vi av två rullatorer utanför dörren. Jag och kompisen log mot varandra och insåg snart att det inte bara var två tanter där utan tre nej, fyra, nej.. Ja, under tidens gång kom det alltfler.
Jag tappade räkningen.
Vi satt i soffan och försökte, med nästan skrikande röst pga dålig hörsel, vara med i diskussionerna om äldreboenden, stroker och annat äldre-snack. Plötsligt kände vi en förfärlig stank passera våra näsor. "Nu har han öppnat burken", sa en tant och därmed insåg vi att surströmmingspremiären var kommen.
Där satt vi alltså med ett gäng pensionärer och åt surströmming!! Det enda jag tänkte var:
Hur? Hur gick det här till??

2 kommentarer:

Eva sa...

Hahaha, var det gott då? :P
Jag har aldrig vågat testa faktiskt..

rebecka. sa...

=) Njaa. Det var ju verkligen inte gott precis. Men ändå var det faktiskt inte lika farligt som jag hade trott. Som min kompis sa: "Det var okej men lite under det".

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).