torsdag, oktober 14, 2010

prick-förskräckelse.

I morse när jag låg i sängen och drog ena handen över ansiktet fick jag i det närmaste panik. Det var löst skinn där min "skönhetsprick" brukar sitta. Katastrofen uppenbarade sig i mitt huvud och jag tänkte: nu är tiden inne. Nu är dagen här då den försvinner för gott. Nu kommer ingen känna igen mig längre! Jag vågade knappt dra bort det lösa skinnet men gjorde det ändå och försökte se i mobiltelefonens glas om pricken var kvar.
Den var gigantisk! och det såg ut som att den blödde! Det var som i en skräckfilm. Ännu mer panik och i mitt huvud försökte jag lugna mig: "lugn becka, lugn. LUGNA NER DIG!" Jag tog ett djupt andetag och gick till badrummet. Pricken var kvar, precis som vanligt. Något mindre kanske men den var där.
_________________
Knäppt. Den pricken är ett mysterium alltså. Den uppstod när jag gick i fyran, var som störst i sjuan, och har sen krymt år för år. Jag köpte en täckande foundation idag och tänkte försöka täcka pricken för att testa hur det känns att vara pricklös. Konstigt.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).