lördag, oktober 02, 2010

inredningsdag.

Med sångerna från Sound of music spelandes i bakgrunden har jag idag sprudlat av inredningsideér. Förutom att jag fyndat snygga inredningsdetaljer på skräpaffärer och att rummet nu alltid kommer dofta nytvättade lakan pga nytvättade-lakan-doftpåsar från 20-kronorsaffären har även detta skett:
_____________
Min helt enkla hissgardin (var från början ännu enklare, utan band)...

...blev desto vackrare då jag idag köpte ett billigt ark med olika påklistringsbara meningar på Panduro och satte dem på gardinen. Resultat: hej, ny gardin!

Sedan fick min kära glas-urna och min vackra mjölkkanna bli kompisar.

Ahhh. Med lyxigt te i tekoppen, nya lyckade inredningsdetaljer runt en och fin musik i bakgrunden saknas bara en liten kissekatt som kurrelikurrar i famnen. (Eller nja, så tragisk är jag inte. Självklart vore det trevligare med en riktig människa men en katt får symbolisera mysheten jag är ute efter ).

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).