söndag, oktober 31, 2010

söndagstankar.

Sitter här och funderar på om man ska hälsa på syskon och vänner i veckan som kommer.
___________
Pratade med en kompis igår som tycker att jag och mina syskon åstadkommer så mycket. Vi reser en hit en dit, flyttar runt och gör grejer jämt. Min kompis och hennes syskon bor fortfarande kvar i samma stad och arbetar med samma jobb.
___________________
Jag tror att vi alla är olika helt enkelt och jag tror att det är en press på många att man måste resa, vara volontär och aupair, arbeta med alla småjobb som finns, idrotta, spela instrument etc. innan man fyllt 25. Jag har personligen varit både volontär, aupair och har flyttat till annan stad men vill inte överglänsa med det. Det bara bidde så och jag är väldigt extremt tacksam för det.

Jag tror nämligen att byte av miljö är viktigt för att man utvecklas snabbare, djupare och blir starkare av det. Att stanna på samma ställe i unga år kan dock vara bra för att... (Jag försöker febrilt komma på positiva sidor men kommer inte på några. Hehe. Sorry).

Ut och res ungdomar! Rör på er, skaffa perspektiv, möt människor i nya sammanhang. Världen är större än din lilla gata på Rosengränd.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).