torsdag, maj 20, 2010

utställning nästa.

Jag har nu bara en uppgift kvar att göra denna termin; en utställning som ska visas för barn. Jag har valt att göra en utställning om "förskolebarn i Afrika" och ska försöka bjuda in förskolebarn från en förskola i det område där jag bor. Orsaken att barnen bör komma ifrån mitt närområde är för att utsällningen ska hållas i min studentkorridor. Ja, var ska jag annars hålla hus??Det är väldigt mycket kvar att göra men med afrikansk barnmusik i bakgrunden och med värme inströmmande från det öppna fönstret är man helt inne i sin lilla värld och kan nästan doften av Afrika.

Idag sitter jag med denna utställning - för åtta år sedan var jag på sjukhuset och sade farväl till pappa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rebecka!
Min mamma är också hemma hos Jesus nu som din pappa.Hon gick hem i tisdags kväll. Tänk nu kanske hon dansar till din pappas musik!!!
Den sista gången hon kom ur sängen var i söndags då satt hon i rullstol en liten stund, men nu kan hon säkert springa och hoppa och dansa!
Kram från Maud

rebecka. sa...

Ja, jag hörde det Maud. Jag beklagar verkligen. Vi får tro och hoppas att de dansar tillsammans däruppe. Pappa blev nog väldigt glad när hon kom. :)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).