tisdag, maj 04, 2010

mamma becka.

Hittade en annan kurskamrats bilder från de intensiva dagarna på distanskursen.
Mammarollen känner jag mig uppenbarligen hemma i. Då diskussionen om hur många barn man vill ha när man blir stor kommer upp säger de flesta av mina vänner att de vill ha max tre barn.

Jag säger på en gång att jag tänka mig fyra eller fem barn. Då jag själv tog hand om fyra barn som 20åring insåg jag att det faktiskt går väldigt bra att ha så många ungar. Alla de svenska argumenten som "det blir för många" eller "då får man inte plats i en vanlig bil" har jag mosat fullständigt. Kanske har jag blivit påverkad av min egen syskonskara och afrikanernas massfamiljer också?

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh Rebecka med 10 barn (kanske inte så många, men vi får se). Då kan du vara med i Familjen Annorlunda :D /Maria

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).