fredag, maj 14, 2010

korridorslivet.

Jag har nog blivit te-oman. Dricker te minst två gånger per dag, oavsett väder.

Min korridorskompis Sara är däremot kaffe-oman. Eftersom jag inte så ofta dricker kaffe på egen hand brukar Sara och jag dricka kaffe tillsammans. Idag smaskade vi dessutom även på både äppel/kiwipajer och mat under tiden som vi babblade på det sättet som bara en lärare och sjuksköterska kan babbla.

Korridorslivet börjar nu påminna om förra året. Året då franska korridorstjejen och jag drack te tillsammans nästan varenda dag, då man gick in till någons rum och bara babblade, då man stod i ena änden av korridoren och ropade till någon i köket, då man tittade på töntiga TV-program, bakade pajer, hade stolrace etc etc. Det är så det ska vara.

Korridorslivet.

1 kommentar:

Mijja sa...

Hörredu.. Sen ja började läsa din blogg för länge sedan och efter att du började skolan har jag läst om din temani många gånger :) Så tror nog du varit te-oman ganska länge ;)
Du kan ju inte bli någonting du redan är ;)

Kram på dig going! Syns i Hälsingland i sommar hoppas jag! Stenö havsbad rekommenderas! :)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).