onsdag, maj 19, 2010

bara krångel.

Jadå. Visst är det är som det brukar. När man har ett tajt tidspressat schema och allt måste klaffa då, ja, DÅ passar det sig för datorn att vägra samarbeta. Även andra mekanismer och grejer bestämmer sig för att inte bete sig normalt.
Varför blir det alltid så här vid extremt fel tillfällen?!

Jag vet inte hur många gånger som kyl eller frys har slutat fungera precis innan en viktig högtid i våran familj. Student, jul, bröllop och midsommar. Det är helt sanslöst att det alltid har skett vid just sådana tillfällen och aldrig annars. Visst blir jag frustrerad och nästan gråtfärdig på grund av allt detta nuvarande krångel men det är bara att göra det bästa av situationen och försöka uppfinna nya lösningar på problemen.

Citat Johan Glans: "Ni vet, när det kommer problem så finns det vissa som tänker 'Ooh! Ett problem! Det måste jag lösa'. Medan andra tänker: 'Ett problem. Jag tror jag går och lägger mig en stund och hoppas på att problemet är borta när jag vaknar'."

Jag tillhör den sista kategorin - och därför går jag och lägger mig nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag hör till den första !

/sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).