söndag, maj 23, 2010

elin och jag.

På onsdag åker jag till min bästa vän Elin för att hjälpa till och förbereda inför hennes bröllop som är på lördag. Jag kommer få ha hand om bröllopsdekorationer för andra gången detta år vilket är en ytterligare dröm som går i uppfyllelse. Det var när vi låg under myggnätet i Kenya som Elin frågade: "När jag gifter mig, vill du ta hand om dekorationerna då?" Jag sade såklart ja och här står vi nu. Det där myggnätet alltså. Under fem månader sov vi under samma myggnät och vaknade med blåmärken på höfterna av den hårda sängen. Under det där myggnätet pratade vi om allt. Utdrag från resdagboken:

Pa onsdagskvallen satte vi oss pa en nattbuss till Nairobi for att dar fornya vara visum. Att aka buss har ar INTE ALLS samma sak som i Sverige, sarskilt inte forsta timmen fran Mombasa till Nairobi. Man blir skakad som en milkshake eller kan man likna det vid en fullstandigt galen kamelfard eller kanske en ECD-behandling pa sjukhuset?? Ja, det finns inga ord. Fullkomligt katastrofalt! Elin och jag studsade upp och ner med de andra afrikanerna men det var bara vi som skrattade... iallafall de forsta minutrarna. Efter det borjade vi kanna av illamaendet och blev darmed tysta. (Se HÄR).

____________________________

Jag hörde att det varit strömavbrott i därhemma i Sverige, i alla fall hemma.. Kan det vara så att du vid det tillfället stod i duschen, hade precis schamponerat håret och ute var det nattsvart? Om inte, så kan jag berätta för dig hur det känns... Här i **** har man hunnit bli van vid blackouts flera gånger om. Man kan skatta sig lycklig om man lyckats laga sin middag på den elektriska plattan innan det är dags för nästa mörkläggning. Och det gäller duschning likaså... "Becka, det bidde mörkt igen!".

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).