söndag, maj 02, 2010

denna andra maj.

Det är tydligen min födelsedag idag och såsom alltid har vädret visat sin bästa sida. Jag blir lika fachinerad varje år. Knopparna öppnar sig denna dag och solen lyser från en klarblå himmel. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: vill du gifta dig utomhus är den andra maj ett säkert val. Vad har jag då gjort idag? Inte firat något speciellt men däremot blivit överröst med grattis på facebook och telefon under tiden då jag suttit vid skrivbordet och fifflat med en skoluppgift, en väldigt rogivande uppgift. Man ska först skissa/göra ritning över en pedagogisk miljö och sedan göra en modell av den. Tänka på: Varför ställer jag möblerna så? Vilka möbler använder jag? Varför använder jag de färgerna? Ska det vara en hemmaliknande miljö eller en mer verkstadsinriktad miljö? Vilka elever eller barn ska vistas i miljön? etc.

Tänk att det är en skoluppgift. Det är ju något jag skulle kunna göra på min fritid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frågar IGEN!! Vad heter din kurs???????

rebecka. sa...

Oj, sorry att jag inte svarat. Det var längesen jag såg din fråga och glömde helt enkelt att svara då. Sedan är jag lite försiktig med att skriva namn på saker och ting på bloggen.. men om du är SÅ intresserad så kan jag ju för undantagsskull säga att den heter: Bild och ljudskapande för barn, att uppleva kulturen. Det finns en liknande kurs som går på våren som heter Bild och ljudskapande för barn, att uppleva naturen. Häng på! =)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).