torsdag, maj 13, 2010

möhippa mm.

I helgen som var hade vi möhippa för min bästaste kompis Elin. Det var den första möhippan som jag någonsin har varit med att förbereda och som tur var blev den faktiskt mycket lyckad. Skrutt bara vad nervöst det var innan! Det är inte lätt att hålla en sådan stor hemlis hemlig i en tjejkrets. Men vi lyckades iallafall och jag kände mig som en fiffig koordinator av något slag. Uppdragen fixade Elin galant men med viss tvekan på uppdraget: "Dansa breakdance på offentlig plats". Jag får nu skylla mig själv och förväntar mig ingen nåd när det någongång kanske blir min egen möhippa.

Eftersom vår korridor fixade sommarstädningen så bra förra veckan är vi med i utlottningen av "att laga mat med en riktig kock". Ni kan då förstå hur fint köket faktiskt är för tillfället. Därför ska jag och min kurd-korridor-kompis baka äppelpaj till korridoren ikväll.

Ibland älskar man verkligen korridorslivet, men det bör sägas att jag eventuellt har en lägenhet på gång. Den blir dock inflyttningsbar först i september.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Hej becka! TAck för din fina kommentar på min blogg. Du är så go. Nu var det väldigt länge sen jag såg dig...men feresten, var du på lo förra helgen? Jag tyckte att jag såg dig, var det du??

Hoppas allt går bra med allt, visst studerar du?
Be blessed in everything you do.
Kram /Linnis

rebecka. sa...

Jo, jag var på lo förra helgen (möhippan för elin). Såg dig också lite snabbt men hann aldrig med ett hej.

Jepp, jag pluggar till lärare. Har snart läst två år nu. Det går fort. Ta hand om dig. Klem

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).