söndag, april 11, 2010

till fängelse.

Jag ska tillbringa de tre kommande nätterna i ett fängelse. Det blir spännande för jag har aldrig befunnit mig i ett fängelse förut och jag hoppas att jag aldrig kommer befinna mig i ett senare heller. Orsaken till denna fängelsevistelse är att jag behöver ett billigt ställe att bo då jag ska ha tre obligatoriska heldagar på universitetet borta i min distanskurs-stad. Fängelset har alltså VARIT ett riktigt fängelse men är numera ett vandrarhem med fängelsekänsla.
Jag älskar vandrarhemskänsla. Kanske beror det på att jag är uppvuxen med det. Mamma och pappa drev ju ett vandrarhem under sju år i min barndom och jag tyckte alltid att det var så mysigt (fastän mamma och pappa har vittnat om kackerlackor och matrester under sängar hos gäster som inte lärt sig vett och etikett). Vår familj har alltid bott på vandrarhem och sovit i tält eller i bil under våra bilsemestrar. Hotell har jag aldrig bott på men ändå haft erfarenhet av då farmor och farfar har ägt ett och då jag förra sommaren städade på ett.

Jag har märkt det att jag inte är den som klagar i första taget, förutom när det gäller att löpa eller idrotta på något sätt såklart. Men mamma och pappa har nog uppfostrat mig väl när det gäller tacksamhet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! JAG HAR OCKSÅ DE SKORNA !
fast har bytt till snygg skosnören ; )

pöss
/sis

Johanna sa...

Vandrarhem på ett fängelse låter onekligen spännande.

Håller med om att det är speciellt att bo på ett vandrarhem. Var någonstan i Afrika studerar du?

rebecka. sa...

Jag bor i Sverige nu och pluggar till lärare här. Men jag jobbade som volontär i Kenya (utanför mombasa) ett halvår för nåt år sen.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).