tisdag, april 06, 2010

vuxen kärlek.

Ett blogginlägg från 30 april 2007:
_______________________
Schh, detta får inte sägas vidare.. Mamma är käääär! Hon kan bara inte dölja det längre och inte jag heller. Hon beter sig som en förälskad tonåring ju! Hahaha. Ni skulle bara ana!

Idag satt hon och skrev ett sms vid köksbordet då min lillasyster kom förbi och såg mammas nöjda min. "Värst vad du ser finurlig ut. Skriver du till ----- eller?" Mamma skrattade lite, tittade ner i bordet och sa "Hehe, aa". Några minuter senare ringde det på mammas mobil och när hon svarade förstod jag genast att det var "han". Efter samtalet kom mamma in till vardagsrummet och tittade så där finurligt på mig. "Vad är det?, frågade jag. Ska han komma hit eller? Du är kär ju!" Mamma småskrattade och blev lite generad: "Sluta. (hehe) Ja, han ska komma hit och äta middag här imorgon".


Sedan fick jag provsmaka mammas underbara köttfärsbiffar för att se om de var perfekt goda tills imorgon. Under tiden hon stekte dem kom hon också med jämna mellanrum in i vardagsrummet och dansade så fult som bara hon kan. "Mamma, är du nervös eller?" "JAA! Vad tror du?!" svarade hon medan leendet bara blev större.
__________________________
Den 24:e april 2010 gifter sig mamma med sin Per. Tänka sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att det är sant att jag om knappt tre veckor ska säga ja till den kärlek som jag väntat så länge på.
Drömmer jag eller är det sant....vi är båda så glada för den kärlek som är så fin mellan oss.Tänker ni göra spe av mej på bröllopet??? man vet aldrig när det gäller systrarna Bergenwall.
Det må väl vara hänt!!!ni är bäst //mamma

Anna-Katrina sa...

Vuxenkärlek är fantastiskt. Att förstå att man kan bli kär när middagshöjden passerats i ålder är bara så underbart

Anna-Katrina

Läser dina blogg rätt regelbundet

Anonym sa...

jadu, tider !¨
/sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).