måndag, april 05, 2010

änglavåningen.

Jag gick som sagt runt och tog kort på mängder av dörrar igår. En av mina favoritdörrar tillhör huset där mamma och pappa bodde under kärlekstiden. Mamma var student och bodde här, längst upp på "änglavåningen". Där bodde hon och några tjejkompisar i någon korridorsliknande boning medan ett killgäng bodde på våningen under.. Jag älskar det här huset! Det ser så mysigt ut och jag har ju sett mammas gamla fotografier från tiden då hon bodde här. Det är häftigt. Jag vill gärna flytta just hit men det är tydligen något företag som har kontor i större delen av huset så det är inte till salu nuförtiden.

Vid hörnet av huset har mamma berättat att det fanns ett mysigt litet café där studenterna fick extra bra priser. Å, vad jag önskar att det lilla caféet fanns kvar! I närheten ligger också en kyrka där pappa brukade spela piano. Det känns så konstigt att vara på de ställena. Man kan ju se mamma och pappa gå där på trottoaren i 70-talskläder. Man kan se pappa öppna dörren och mamma stänga fönstret längst upp.

Kanske är det pappa som lyser med solen så starkt där - bara för att visa att han ser mig.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hehe, ja tack för att du tillbringade din påsk med mej:)
Det räddade verkligen dagen, och ett minne för livet;)

Jag är säker på att din pappa ser dej! Det var en fin byggnad, roligt då det är historik med i bilden:)

Anonym sa...

Jag tror också att pappa sam ser ner på dej och lyser upp vägen för dej:)och vilket leende har säkert bär. Kram sarissara

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).