torsdag, april 08, 2010

med en seg bok.

Usch, vilken seg bok! Jag läser och läser men kommer ingenstans. Halva boken handlade om skillnader mellan inredning av förskolor i England och i Sverige, vilket förstås var väldigt intressant men den del av boken som nu handlar om subjektskapande av barn är för mig bara oförståeliga ord. Det låter precis som Håkan tycker att prästen i kyrkan låter (titta HÄR; från 5:05 - måste ses).

Inte kan jag säga att boken för närvarande är tråkig heller när jag precis har upptäckt att Elins aupair-barns mormor är en av skribenterna. Visst är det är en aning häftigt.
Imorgon ska jag troligen äta lunch på IKEA med en av mina före detta lärare som är på resa genom staden. Det är inte ofta man får besök så det är väl bäst att passa på, och att jag har lagt upp bild på Mr Bean är bara för att jag tittade på ett avsnitt häromdagen och kom på hur mycket jag gillar honom. Bara det att han heter Bean=Böna förklarar ju vidden av töntighet.

2 kommentarer:

Maria sa...

Visst är han bra! Alla förstår honom oavsett språk. Och Sunes jul, tänk om fler julkalendrar var som den. :)

sara johansson sa...

Hej vännen! Har vart in på din blogg 3 gånger idag. Tror att jag saknar dej faktiskt:) kram min lingonskogsbecka

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).