måndag, april 19, 2010

grodor och prinsar.

Om någon vill ha samma stämning och känsla som jag har när jag nu skriver detta inlägg kan man lyssna på Samson av Regina Spektor (spotify) för det är den sången som spelas i min dator just nu.

Jag undrar vilken smart snubbe som kom på att man kunde kyssa en ful groda för att få en vacker prins. Vilken enkel barna-lösning egentligen! Barn skulle lätt kunna komma på en sådan enkel sak och därför anser jag att barn är smarta. Det mesta i deras värld är så enkelt och bekymmerslöst, något som jag älskar.Om jag någongång kommer skriva en barnbok, vilket jag gärna skulle vilja göra, skulle jag ta inspiration från alla de barn-kommentarer som jag fått under mina erfarenheter med barn.

Appropå grodor och prinsar så har ju mamma hittat sin prins och ska gifta sig på lördag. Ikväll testade jag både klänning, väska, örhängen etc. inför dagen vilket kändes märkligt. Det är ju ändå MAMMAS bröllop och inte någon kompis eller släktings. Ett barn ska ju egentligen, i en perfekt familj och ett perfekt liv, inte vara med på ens mammas bröllop, men ibland blir det så och man får acceptera det.

Undrar vad pappa och mammas blivande mans fru säger till varandra i himlen på lördag.. De blinkar nog mot varandra, ler och säger: "Vi gjorde det".

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).