tisdag, april 27, 2010

tare.

Efter förra inlägget hittade jag ett annat videoklipp, om en person som säkert också ställer sig frågan "varför?". Tare. Tare hälsade jag på flera gånger i Norge då han var en god vän till mina norska vänner och bodde i närheten. Han är nästan blind och döv (varför?!) och är på senare tid känd för att ha varit med i ett TV-program där 11 funktionshämmade tar sig igenom vildmarken i Nordkalotten på 30 dagar.
Se klipp HÄR.
Tare är en fin människa, men försök att förstå dialekten. Tänk att jag förstod den där dialekten i stort sett flytande då, när jag bodde där. Nu när jag verkligen anstränger mig förstår jag dock det mesta. Fast i DETTA klipp kan jag knappt urskilja ett endaste ord i det han säger. Tror han säger något om att det är gott att vara på land efter att ha suttit i kanot. Men sedan? Kan någon norsk person översätta??

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).