torsdag, april 29, 2010

dagbok.

Jag har fått tag på pappas dagboksanteckningar från början av 80-talet, vilka är spännande att läsa. Det här med att skriva dagbok har jag nog ärvt från båda mina föräldrar. När jag läser blir jag nostalgisk över pappas handskrift. Den har alltid varit mysig på något sätt och jag saknar den. Det jag chockeras av är att pappa ett flertal gånger skriver om sitt alltför höga blodtryck. Jag hade ingen aning om att han haft problem med det. Var det en orsak till hjärnblödningen?

Han skriver också gång på gång att vänner i kris har ringt honom och hur han och mamma har haft sitt hus öppet för utomstående. Han skriver om åtskilliga bönesvar han fått, hur bra han trivs med att vara musiklärare och om hur många skolklass-bussturer han har kört för dagen. Att läsa dagböcker är speciellt, särskilt efter personens död.

3 kommentarer:

Sara sa...

Hehe, tack Becca:)
Det behövde jag höra just nu faktiskt!

Japp, vi får ta nån kaffekopp i helgen.. om du e här;)

Vad mysigt med dagboken! Handstilen är snygg;)

Faster Kerstin sa...

Oj, så fantastiskt att du har dagboken. Från början av 80-talet ja..... Spännande! Den kunde jag tänkt mej att se i. Världens bästa bror!!! Han har alltid skrivit så snyggt. Har sparat spesielt ett härligt minne som han skrivit för hand till mej på min 10-årsdag. Den kommer jag alltid att spara!!

Anonym sa...

Jag vill också läsa becke !!
vill du ta med den nästa gång vi ses? puss..
/sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).