söndag, april 11, 2010

en tanke.

Tänker på alla de barn som längtar till skolan imorgon. De barn som lever i ett söndertrasat hem och ser skolan som sin enda tillflykt. Tänk att jag som blivande lärare kommer få möjlighet att bara överrösa kärlek och uppmuntran till dessa barn. Vilket fantastiskt yrke.Jag hörde nyligen om en tolvårig flicka som i ett förhör berättade att hon ljugit om att ha blivit våltagen bara för att försöka få sina föräldrar sams. En våldtäkt var det värsta denna flicka kunde hitta på och därigenom tänkte hon att hon kunde få föräldrarnas uppmärksamhet. Något i mig blir ledset men samtidigt hårt och ilsket då jag hör sådant. Jag måste göra något!

Tänker på den lilla flickan och alla andra barn i samma situation.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Läser din blogg ibland och jag tycker kursen du läser nu i Dalarna verkar så rolig, vad heter den?
Kram

Maria sa...

En brinnande lärare är du (ta inte brinnande helt bokstavligt)! Så kul att du har sån dröm för barn, tänk om jag ändå hade varit din elev!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).