fredag, april 30, 2010

från husmorssidan.

I väntan på att mina falukorvar ska steka färdigt på spisen tar jag del av korridorerns forum på kylskåpet. Väldigt ofta går vi om varandra i korridoren och ett bevis på att alla lever är det ständiga minglandet på kylskåpet. Lite trevligt sådär.
Dagens husmorstips!
Att alltid få perfekt kokta ägg..utan äggklocka:

1. Lägg ägget i vattnet.
2. Låt vattnet koka upp.
3. Precis när de första riktiga bubblorna
kommit stänger du av plattan.
4. Låt bubblorna avta och när det inte
bubblar längre är ägget färdigt.
__________________
Testa. Det är ett, för mig, nyupptäckt mirakel,
och jag tackar Vigga för uppenbarelsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det funkar detta med hemligheten om ej kokande ägg.Trodde inte på detta..men dröm om min förvåning,det är sant! hälsn. mamma

Imorgon oj,oj---

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).