onsdag, april 21, 2010

lite påverkan.

Mamma ska ju flytta till sin mans hus efter bröllopet på lördag. Det är alltså flyttkartonger och ett enda eko i lägenheten där mamma och jag befinner oss för tillfället. Vi åkte med ytterligare ett litet flyttlass till det "nya" huset idag då jag insåg att man faktiskt har en del påverkan på andra människor..

Vardagsrummet hade blivit omgjort från rosa väggar och furumöbler till ljusa väggar och vita möbler (Becka-förslag). Mot en vägg stod ett alldeles bedårande vitt sideboard (Becka-förslag). Furusalongs-bordet var omålat från furufärg till vitt (Becka-förslag)
och i sovrummet hade den nya dubbelsängen blivit gjord av två gavellösa-sängar och en sliten gammal dörr (Becka-förslag). Idag fick jag vara med att bestämma hur tavlorna i salongen skulle hänga och jag blev alldeles lycklig över hur fint det blev. Omvandlingen av huset går samkta framåt och det börjar alltmer synas att det är två fräscha 50+are som bor där.
När jag bodde hemma ville jag bestämma mycket över inredningen och jag tröstade mamma med att när jag flyttade hemifrån skulle hon få bestämma helt själv hur hon ville ha det. Men jag börjar inse att så inte är fallet. Jag vill ju att mamma ska ha det fint jämt.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).