fredag, april 27, 2012

namnfrossa.

Visst är namnet Fanny ett ganska fint namn men, ur ett internationellt perspektiv, är det inte riktigt jobbigt att heta det då? Missförstånd lär ju komma som ett brev på posten: "Hello, my name is [funny]". 

Nog tycker jag om namn som börjar på F men just Fanny ska jag nog undvika att döpa någon till. 
Appropå namn  kan du räkna med att om jag skriver en tjock roman någongång kommer personerna i boken ha namn med minsta möjliga antal bokstäver. Tänk hur mycket tid man kommer tjäna på det isåfall. Hade varit intressant om någon med mycket fritid skulle ha lust att räkna ut hur mycket längre tid det tar att skriva en bok där karaktärerna har norska dubbelnamn jämfört med om karaktärerna skulle ha två-trebokstaverade namn.

 Kanske någon karaktär skulle få heta My, som i Lilla My, som lillasyster tyckte att jag såg ut som på bilden med morgonfrisyren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så helt underbart kort på dej. PÅ tal om namn. Snart kommer min lilla katt. Tror att det är en pojk...men vad ska han heta?? mamma

Anonym sa...

MIN LILLA MY....SIIMYS ! : )

/sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).