tisdag, april 17, 2012

en tåghändelse.

Att vakna upp till ruggigt väder då de tända stearinljusen lyser vackrare än vanligt och man måste kurra in sig i en varm filt när man äter frukost är den bästa starten på dagen. 
I helgen var jag ute och reste en sväng, och att åka tåg i Sverige bidrar alltid till leende på ett eller annat sätt. Förutom att jag såklart hamnade vid den enda fönsterplatsen utan fönster skedde även detta:

- Skratch, skratch. Är du där? Kom.
- Ja, jag är här. Kom.
- Kan du komma fram hit? Det tjuter och lyser någon röd lampa här. Bromsarna verkar inte fungera.
- Okej, jag kommer men kör vidare. Vi är redan 45 minuter sena.

SJ-tjejens walkitalki lät högt i hela vagnen och folk började titta på varandra. En ung vuxen man vände sig till sin granne, skrattade nervöst och sade: "Det är sånt här man INTE vill höra. De borde skaffa hörlurar eller något." Jag kunde inte hålla med mannen mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA du är för rolig Becka!
Känns som en typisk du situation att hamna i:)Kan verkligen tänka mig in i den! Du är så skön!!

/Kusin Miriam

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).