onsdag, april 18, 2012

björkis med mer.

Fick en snyggskräpig lykta i försenad julklapp av storebror och fästmö i helgen, och jag undrar vad mina kenyanska vänner säger om att jag har en denna lykta och dessutom tycker att den är vacker. Flera av de fattigaste kenyanerna själva har ju liknande lyktor. 
Sedan måste jag påpeka något som jag är väldigt irriterad på. Den svenska skolan blir allt sämre i många undersökningar och det enda som utbildningsministrarna har lyckats förändra genom åren är betygssättningen. Antingen ändrar de A,B,C-betyg till G,VG,MVG eller så ändrar dem vilket år betygen ska sättas. Som nu när Björklund går ut och säger att betygen ska komma redan i årskurs fyra istället för i årskurs åtta(?). Kom igen, Björkis! Det är väl inte sådana petitesser som man ska diskutera nu. Blir frustrerad. 

Appropå politiska upplysningar; läsningen av morgontidningen nådde en ny dimension idag... Stolt lillasyster här.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).