måndag, april 09, 2012

20+jeansen.

Det finns ett par jeans i min garderob som på bilden visserligen ser ganska stora ut men som jag vill kunna ha på mig utan att blodcirkulationen försvinner i benen och utan att jag ska behöva dra in magen och bli röd i ansiktet av ansträngning vid varje knäppning.
Min syster säger att det brukar gå utför när man passerar 20-strecket för helt plötsligt börjar man då växa på bredden istället för på längden. Jag tror att man hamnar i ett chocktillstånd under några år, där vid 20-25 års ålder, och sedan vaknar man upp och inser att man faktiskt inte längre  kan äta lika mycket som i tonåren och ändå förbli lika snärt. 

Mellan 25-30 årsåldern börjar man därför springa, gymma, träna och håller sig i form fram till 40-årsåldern då man hamnar i 40årskris och sedan går det utför igen. Därför är denna sång tillägnad alla 25-30+are.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).