lördag, december 17, 2011

pensionärskrisen.

Min kompis tonårsrumsväggar var fyllda av planscher på bland annat Leonardo Dicaprio, Spicegirls och Sveriges fotbollshjältar. En annan kompis hade väggarna fyllda av Hanson-bröderna. Jag hade också planscher på mina väggar. Eller planschER var väl att ta i. Jag hade EN plansch och det var på en sovande katt.

Det är bara under tonårstiden i livet som man får och ska ha planscher på snygga killar, häftiga musikband och annat på väggarna. Varför hade inte jag det? Jo, jag tyckte det var fånigt och att det inte passade in i inredningen (= en udda tonåring).

På grund av den därför ofullständiga tonårstiden finns det en överhängande risk att jag som pensionär kommer hamna i en kris där jag klär hela pensionärslägenheten med planscher av den dåvarande Christer Sjögren.

Så var glad om du fick utskällningar av dina föräldrar för att man inte kunde se väggfärgen i tonårsrum pga. alla planscher. Du kommer bli en hyfsat normal pensionär iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mina tonårsväggar var det bilder på Beatles, Hep-Stars och Rolling Stones,,,och en kisseplansch.
Idag är det vackra tavlor som gäller!!

Anonym sa...

Jag var väldigt stolt över min fotbollshjältar plansch:) den sitter dock inte kvar på väggen men den finns kvar;) kram på dej

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).