fredag, december 16, 2011

ordfamiljen.

Ibland kan det vara småjobbigt att härstamma ifrån en släkt som ständigt leker med ord. Förutom att pappa kom på en väldigt lång mening som blev densamma oavsett om man läste den framifrån eller bakifrån blev även detta en av släktklassikerna:När bilden ska tas på farmor avbryter alltså farfar raskt och säger "Vänta vänta!". Han sträcker sig efter kaffekannan, håller den i riktning mot farmors tår och får på så vis till ordet kaffetår.
Jag hör dig säga: ååå! och när jag påpekar att detta bara är en av miljontals ordvitsar som uppstått och fortfarande uppstår i släkten undrar du förstås om det är fiffigt eller rentav bara lite sjukt.

Svaret på den frågan är att jag faktiskt inte riktigt vet själv..

1 kommentar:

Josefine sa...

Jag blev nyfiken på baklängesmeningen :)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).