lördag, december 10, 2011

linneskåpet.

Linneskåpet är på plats och man får göra det bästa av vad man har helt enkelt, trots att idéerna är väldigt många.

En av mina barndomskompisar som hjälpte till att bära in skåpet inatt fick flashbacks. "Det här påminner mig om när vi var små. Alltid hade du möblerat om och ibland kunde man knappt få upp dörren för då hade du en säng precis innanför."
Nu har jag alltså möblerat om igen och känner att jag på detta sätt utnyttjar kvadratmetrarna bättre. Det blir mer ombonat, intimt, mysigt och jag slipper se de öppna hyllorna som jag varit trött på ganska länge eftersom de gett ett rörigt intryck.

På väggen bakom soffan vill jag ha en viss skänk i mörkt trä så om någon vill köpa mina tre nuvarande plåthyllor (tre stycken för 300:-) eller göra ett byte är jag mer än öppen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Becka..jag blir alldeles lycklig när jag ser detta skåp. Luktar mormor och minnen kommer fram. Kul att det finns hos dej. Så ortoligt fint det blev..mAMMA

Josefine sa...

Svar: Å tack! Tålamodet har jag alltid tyckt att jag har för lite av, men din kommentar gav mig lite hopp :) Det blir liksom värt väntan när man får äta frukost som faktiskt är god! Sen så är det även så att jag ju gör annat medans jag väntar såklart :)

Sara sa...

Vad mysigt du har gjort det!
Jag är inte förvånad att du möblerat om;) Att det började så tidigt hade jag ingen aning om.

Svar: Jag krockade för att jag klantade mig, skulle backa ut, men har knappt övningskört så jag fick en blackout när bilen väl körde igång och vips så hade jag kört in i lastbilsflaket som stod brevid.

Ja, jag tycker vi ska skicka massanklagelser till den sega adventstomen:)

Granen ska jag lägga ut en bild på snart;)
Ha det gött, kram!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).