fredag, juni 03, 2011

solens dag.

Sola? Folket verkar få fnatt sådana här sommardagar! Det ska solas, solas, solas, pressas, pressas, pressas. Varenda status på facebook vittnar om det.
Jag insåg när jag också lade mig i solen idag att jag ju bara gör det för andras skull; för att andra inte ska bländas av min hudfärg, för att andra inte ska behöva påpeka hur blek jag är. Men själv.. nej, då bryr jag mig inte ett skvatt. Tycker bara det är plågsamt att ligga i solen.

Istället längtar jag efter hösten jag, för då fokuserar man automatiskt mer på människors personligheter än på människors kroppar. Nej, sommarn är alltså verkligen inte min årstid.

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag känner igen mig så väl i det där. Jag är ingen solare, men jag ÄLSKAR att bada. På det viset blir jag brun.
Visst är det kul att få lite färg, men det är som du säger att man inte vill komma som en krita till skolan efter sommaren.

Vi har mycket gemensamt :)
om som står i detta inlägg.
KRAM

Sara sa...

Tackar;) Dock blev jag ingen kräfta, vit som vanlig:)

Håller med dej, jag kände pressen i Cypern, att jag måste sola för att bli brun.. men hey, jag gillar inte att steka i solen och så är jag fin som jag är. Även om andra blir bländade;) Bra skrivet!

Maud sa...

Ja nog kan det vara bra mycket behagligare att sitta i skuggan än att sitta i solen och stekas levande!
Kram Maud B.

Jossan sa...

Sitt i skuggan! Strunt i folkmassan, strax är vi alla lika vita igen, nästan alla iaf

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).