måndag, juni 06, 2011

wait a moment please.

Det första engelska uttrycket jag fick lära mig som barn var "Wait a moment please". Jag förstod inte varför jag skulle säga det eftersom uttrycket i mitt huvud var detsamma som "Udiagadukadlnsfai".

Mamma och pappa hävdade starkt att jag absolut inte fick slänga på telefonluren när personer som inte talade svenska ringde utan istället skulle jag säga "Wait a moment please" och sedan ge vidare telefonen. Dessutom skulle jag låta glad.

Jag blev tillsagd att svara nästan onaturligt glatt och låta närmast onaturligt trevlig i telefonen.

Nu har jag alltså svarat på detta omänskliga servicebranchen-sätt så pass många gånger att jag nog nyligen uppnådde maxgränsen för det. Jag har nämligen upptäckt att jag allt oftare svarar som en mörgontrött tonåring.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).