torsdag, juni 16, 2011

blodig dag.

AJ!
Några sekunder i chock.
Ser att blodet börjar rinna mer och mer.
Försöker ropa lugnt och sansat: Jag behöver plåster!
Arbetskollegorna kommer och jag blir likblek i ansiktet.
Ojojoj. Det var rejält du! Kom, gå ner från stegen.
På med plåster och försöka att inte svimma.
Det var vad som hände idag när jag dammade ett ventilationsrör i taket. Jag såg inte en vass avklippt metalldel som satt fast på röret och den lilla metalldelen stacks in i nedre delen av tummen. Troligen rätt på en åder eftersom blodet sprutade. Inte särskilt skönt nej.

Men det märkliga i denna kråksång är att jag har en liknande arbetsskada på exakt samma ställe på andra tummen; ett ärr efter att jag råkat slinta med en brödkniv. Hur lyckas man?

3 kommentarer:

Maud sa...

Stackars dej, men det var ju lite komiskt också!! Kram Maud

PS. Vi ses på torsdag kväll om du behöver min hjälp eller min bil? Jag har inte kombin den måste Bertil ha, men jag har iallafall dragkrok på min bil.

rebecka. sa...

Å, ja! Jag behöver din hjälp! Då fixar vi släp isåfall. TACK! Du blir min räddning.

elin sa...

Usch för blod! Måste gjort ont. Aj. Skönt att du inte svimmade.. var försiktig på stegen!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).