onsdag, juni 08, 2011

mitt i ett oväder.

Igår var jag med om det värsta och häftigaste ovädret jag någonsin varit med om, tror jag. Över 800 gånger slog blixtarna ner på några timmar i länet, vilket är fullständigt galet.

Jag lyckades precis komma hem från affären då det började åskregna och där satt jag sedan inne i mitt rum vid fönstret med tända ljus, lite gott att äta och såg ut över blixtarna.
På vägen hem från affären då jag såg en och annan blixt och började få stora regndroppar på mig tänkte jag bara på Pingvinen - han som bodde på mammas och pappas vandrarhem och som gick likt en pingvin eftersom han blivit träffad av blixten.

Jag ville inte bli som honom och cyklade därför det fortaste jag kunde med tre fulla kassar på cykeln. Inte att rekommendera.

4 kommentarer:

Jossan sa...

Ojsan!
Du skriver så bra tycker jag! Kort men innehållsrikt, och framför allt komiskt om vardagen :)
(ny blogg för mig nu föresten, ifall att du undrade :))

Sara sa...

Usch, vilken tur att du hann hem fort;) Lät inte kul med Pingvingång:S

Mys att du hade kaffe å choklad hemma;) Skulle köpa det just när herr-åskväder bestämde sig för att göra besök:P

Svar: Såklar jag menade dej;) Skrev vissa, så behöver ingen känna sig utanför:)

Eva sa...

Åh, var kommer den där fina muggen och ja.. glasunderlägget? (är osäker på vad det kallas) ifrån? De var verkligen fina. :)

rebecka. sa...

Du Eva, jag vet tyvärr inte. Fick de i present någongång för ett bra tag sen.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).