söndag, december 20, 2009

skrattande kärlek.

När var det sist jag såg och hörde mamma skratta så länge, högt och mycket som idag? När var det sist som jag själv skrattade så länge, högt och mycket som idag? Nej, jag kan inte minnas.
Men varför skrattade jag och mamma då så förfärligt mycket idag?

Jo, för att Pers inhämtade julgran ser fruktansvärt rolig ut! Jättekort och jättetjock - som en liten buske. Oj, vad vi skrattade. Mamma tappade till och med en kastrull i golvet eftersom hon vek sig av skratt.
I övrigt har jag spenderat hela dagen med mamma och hennes nya kärlek. Det är verkligen vinter här uppe i "norr". Det vackra vinterlandskapet är fantastiskt och jag tänker mycket på mina vänner vid ekvatorn som aldrig har sett snö.

Jag undrar förresten om det finns något bättre än att sitta framför en brasa och värma sig efter en kall vinterdag..

Ja, det skulle nog vara om man hade en liten kissekatt i famnen också. Jag får ju snart abstinensbesvär av att inte ha någon katt!! Jag vill ha en katt! En sån där jobbig än. En som bara vill gosa hela tiden.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).