fredag, december 11, 2009

hård musik.

Ibland känner jag ett behov av att lyssna på kraftfull musik. Idag är det en sådan dag. Jag lyssnar på musik som människor inte kopplar ihop med mig i första taget; Switchfoot's "Mess of me" är ett exempel.

Sådan musik är som stark krydda. Den rensar kroppen på något sätt. Det är skönt att lyssna på ett litet tag men sedan blir det alltför mycket, alltför starkt.

Jag minns en tjej i min förra klass som jag, inklusive resten av klassen, trodde var en försiktig, lugn person som helst lyssnade på Mozart hemma i soffan. Men ack så fel vi hade. Under en redovisning på universitetet berättade denna tjej om en ACDCkonsert som hon hade varit på. Tjejen berättade om hur hon hade stått längst fram vid scenen och skrikit, skakat huvudet och fullständigt älskat musiken.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att stå längst fram vid en scenkant och skrika eller att ständigt lyssna på hårdrock, men att lyssna på lite hårdare musik någongång då och då tror jag bara är nyttigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jajamen, lite häftigare musik är helt okej.Man måste få känna känslan i hela kroppen. Rocka loss...Och så den ljuva dansmusiken för min del..inte så dumt. HA EN FIN TREDJE ADVENT!
Om en vecka syns vi..SNART JUL I MITT HUS. mamma

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).