fredag, december 25, 2009

på afrikahumör.

Sitter här i min nya cremevita flanellpjamas med gammelrosa blommor på och känner mig en aning pömsig. Jag har grävt fram två böcker ur mina lådor i mammas källare och känner mig på läshumör just nu. Läslusten beror säkert på att båda böckerna handlar om Afrika.

Den ena boken heter "Från kapstaden till nordkap på 333 dagar" och den andra heter "Jag har hört kamelerna sjunga - en bok om Afrika". Jag började läsa den förstnämnda nu och sjönk in i den på en gång.

På söndag går ett av mina favorit-afrika-program på TV; Damernas detektivbyrå. Häromdagen gick Blood diamond på TV och nyligen fick jag lust att än en gång titta på Hotel Rwanda. Jag har i dagarna både träffat och pratat med flera människor som har arbetat och varit ute i Afrika, och jag kan därför inte annat än att drömma mig bort till jordens mest fachinerande kontinent.

3 kommentarer:

Mijja sa...

Skulle gärna lämna denna kontinent för en stund ;)

Norrsken och stjärnfall sa...

Jag hoppas verkligen att du såg Damernas detektivbyrå...jag grät men inte för att det var sorgligt men för igenkännande och längtan tillbaka till "mitt" Afrika!

rebecka. sa...

Hehe. Självklart såg jag damernas detektivbyrå. Den är verkligen fruktansvärt underbar! Allting är bara så afrika.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).