fredag, december 18, 2009

mot julen.

Imorgon sätter jag mig på tåget för att åka på jultripen till mamma. Fem timmar kommer resan ta allt som allt och med SJ, två byten, snökaos och massor folk kan man räkna med någon liten försening. Men det är ju ingen fara. Jag ska vara hos mamma i hela tio dagar.

Jag har förresten fixat värsta braiga julklappen till mamma i år. Det blir så.. bra! Hon kommer gråta av glädje - det är jag nästan säker på. Hm. Om ni var här nu skulle ni då kunna somna? Svar NEJ! Mina korridorsgrannar har nämligen korridorsavskedsfest för en kille i korridoren som ska flytta. Jag ska säga er att det bokstavligen knakar i min vägg och det vibrerar i fötterna och jag hör knappt min egen andning eftersom feststereons ljud är vriden till maxvolym.

Tja, varför inte tinitus?
VAD TÄNKER DE MED? Jag tror jag ska shoppa en bunt öronproppar och dela ut gratis nästa gång. Bara för att skydda "de små barnen" från hörselskador.


Fördelen med grannarnas enstaka korridorsfester:
Det är väldigt lugnt, tyst och skönt morgonen efteråt.
Jag brukar då krypa upp i korridorssoffan med en kopp te,
ta en lång frukost,
se något morgonprogram på TV:n
och njuta av att jag inte är bakis.

2 kommentarer:

Norrsken och stjärnfall sa...

Haha...de där fördelarna skulle jag också njuta av! Speciellt den sista.. Ha en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Sara sa...

Haha, den var bra;)
Du får dela ut öronproppar igen den 16 jan. Ska ha fest då=)

Hoppas du har det bra därborta, fin blogg förresesten. /Kram Sara(i din korridor)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).