söndag, april 10, 2011

vara sig själv.

Å, jag är så glad att faktiskt vara gammal nu. Att bo hemifrån och inte behöva rådfråga mamma om vilken jacka man ska ha nu när det är lite mellankallt ute är stort. Det är gudomligt att inse att man kan bestämma själv och det positiva är att man hyfsat ofta fattar bra beslut också.
Som det här med vår/vinterjacke-problemet. De flesta har vårjackor och vårtröjor nu men så är de flesta också förkylda. Jag som upptäckt att jag är en av jordens mest kallblodiga människor och som verkligen avskyr att frysa har fortfarande tjock vintertröja, vinterjacka, tjockvantar och dubbla sockor.

Det bästa av allt: jag skäms inte! Känslan är underbar när man börjar märka att man kan stå upp för sina egna åsikter.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).