söndag, april 24, 2011

promenaden.

Efter en kopp te igår kväll fick jag för mig att gå min kvartalspromenad igen. Med andra ord fick jag ett ryck, som jag bara får en gång i kvartalet, och gick och gick ute i sammanlagt 1,5 timme.

När det blev lite svettigt efter ett tag fantiserade jag om att jag bodde i Afrika och var på väg till källan för att hämta vatten. Då var det plötsligt inga problem att fortsätta gå.

Att nu och då se afrikaner med vinterkläder och mössa cyklandes förbi mig (trots 18-19 graders värme ute) gjorde ju inte promenaden jobbigare precis. Att dessutom se universitetsstudenter på sina för små, väldigt gnisslande och rent av töntiga cyklar bidrog ju också till att promenaden otroligt nog blev ett nöje.

Slutsats: promenader kan vara lite okej, ibland.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).