tisdag, april 12, 2011

studentkaffet.

Den charm som finns i att använda en pressobryggare är otrolig. Jag brukar kalla den sortens kaffe för studentkaffe och mina kaffe-obligatoriska-gäster brukar tycka att kaffet smakar helt okej. Det är visserligen inte jordens lyxigaste kaffe men troligen är det själva charmen i pressobryggandet som gör att smaken blir bättre än vad man förväntar sig.
Det är bara hemtrevligt och mysigt på något sätt. Det gör också att när man väl unnar sig en riktig kaffe på ett café eller får bryggkaffe hemma hos någon icke-student blir man alldeles salig och övertacksam! Ofta används pressobryggaren till tebryggare i mitt hem och det fungerar den ännu bättre till.

En genialisk uppfinning må jag säga.
I övrigt bör det tilläggas att mamma fyller år idag. Som sagt: april och maj är födelesedagsmånaderna i våran familj. Denna gång säger vi alltså grattis till mamma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Becka för dina Grattis till mej denna dag. Nu börjar vår familjs födelsedagar....snart är det din tur...kram

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).