onsdag, september 29, 2010

tekniska prylar.

Skratta inte nu.

Jag äger varken en mp3, ipod eller annan liknande musikspelande sak. Vad jag fortfarande har? Jo, en bärbar cd-spelare. Okej, lägg dig på golvet och gapflabba nu. Varsågod. Den används såklart inte särskilt synligt. Men hur lätt är det att täcka en sådan klumpeduns? Man kan uppenbarligen säga att andra saker än tekniska prylar är viktigare i mitt liv. (Inredningsgrejer från SIA eller HIMLA till exempel.)
Fastän mellanslags-knappen inte fungerar på mobilen, fastän hörlurarna endast fungerar om man håller sladden på ett visst sätt och fastän datorn helt plötsligt börjar tjuta för att i nästa sekund stänga av sig själv upplever jag inte något stort behov av att köpa nya tekniska prylar.

Så länge de fungerar, mestadels, får de fortsätta finnas hos mig.
Hos mig får tekniska prylar ett långt liv.

1 kommentar:

Eva sa...

Jag har faktiskt också en bärbar cd-spelare. ;) De är alldeles utmärkta när man ska lyssna på ljudböcker. :
Fast jag har en mp3-spelar också..

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).