söndag, september 05, 2010

afrika, afrika.

Idag är det fyra år sedan som jag och min kompis åkte till Kenya. Många förstår nog inte varför jag fortfarande pratar om denna kenya-resa om och om igen men jag kan säga dig att det är för att den resan var väldigt speciell. Jag hade ju drömt om att åka till Afrika hela livet..
Det är märkligt att jag fortfarande minns den lyckan som kändes i kroppen när jag var bland afrikaner som liten. Samma lycka känner jag när jag är bland afrikaner idag. Hur kommer det sig att man kan älska ett folk så mycket?

2 kommentarer:

Anonym sa...

För det första vilken enormt fin profilbild på dej på bloggen.
Den var mitt i prick.

Visst är det vackert med mörkhyade människor. Och du har en speciell känsla för dem.
mamma

Anonym sa...

I somras så sommarpratade Per Morberg. Han ställde en fråga som jag också många gånger funderat på: Vad är det med Afrika?
Ja, tänkte jag vilken bra fråga för vad är det med afrika som gör att de allra flesta som varit där blir förälskade i kontinenten, folket och naturen? Å ständigt har en längtan att åka tillbaka?
Jag längtar ständigt efter att få åka tillbaka till ljuvliga Tanzania som kändes så genuint och och som om man var hemma.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).