söndag, september 26, 2010

go falukorv.

Det blir makaroner och falukorv idag också.
Tänk att jag inte har tröttnat på det än. Ett mirakel? Nu har jag även lärt den nya utbytesstudenten att äta falukorv. Grattis. Scan och Kungsörnen borde tacka oss studenter någongång för det är säkerligen på grund av oss som de företagen överlever.
Utbytesstudenten har bil och därför fick jag åka BIL till Willys igår. Kallas det lyx eller lyx? De enstaka gånger som jag åker bil med min kusin brukar hon uttrycka: "Nämen va? Har du inte varit där än!!?" Jag svarar: "Nej, det ligger för långt bort i cykelavstånd ju". Så varje gång jag kliver in i en bil vill jag pussa golvet eftersom det känns heligt på något sätt. Jag blir helt överlyckligt tacksam att få åka förbi alla cyklister att hela bilfärden känns som att sväva på moln.
_______________
En student blir glad för litet. Det är en sak som är säkert.
Mot makaroner & falukorv och vidare!

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).