måndag, september 20, 2010

egendomligheten.

Någon mer än jag som har lagt märke till Jimmie Åkessons egendomlighet: vänster tumme och pekfinger runt glasögonen så fort det blir en paus?
När jag vaknade i morse slog mig tanken:
Sverige är inte som det var när jag vaknade igår.
Jag pluggade på universitetet idag och i alla hörn och vrår pratades det självklart om gårdagens val. Det är en historisk händelse som påminner om känslan när world trade center rasat och när Anna Lindh mördats. Vid sådana stora händelser är det nämligen som om hela svenska folket plötsligt blir icke-svenskar och börjar prata i munnen på varandra. Jag menar alltså:
_________________
Att vara svensk är inte att vara blyg. Att vara svensk är att inte prata i onödan. /Becka

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).