onsdag, september 22, 2010

fönstertjejen.

Minns min franska före detta korridorskompis roliga berättelse..
___________________
Mittemot hennes fd fönster kan man se ett likadant hus som vårat. En dag när franska kompisen skulle stänga sitt fönster såg hon att en tjej i ett fönster i huset mittemot vinkade till henne. Min kompis kände inte helt igen fönstertjejen men vinkade leende tillbaka. De vinkade ett litet tag innan fönstertjejen började göra stora rörelser med armarna och min franska kompis förstod inte vad tjejen menade så hon började också använda sig av stora kroppsrörelser och miner för att kommunicera.
Det visade sig att fönstertjejen hade vinkat till och använt sina arm-kommunikationer för att kommunicera med en tjej som bodde i rummet ovanför min kompis..

Haha. När min franska kompis berättade detta kunde jag inte andas för att jag skrattade så. Det måste ju ha sett kolossalt roligt ut.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).