fredag, september 17, 2010

på konstmuseeum.

Återigen har jag sett min favoritfilm; Rännstensungarna. Det är som om jag går in i ett konstmuseeum varje gång jag ser den eftersom den verkligen är ett konstverk både ljudmässigt, bildmässigt och handlingsmässigt.

Den är något så oerhört vacker(!) att man inte kan annat än att bara tycka om den. Jag tror att både Ninni (huvudpersonen i filmen) och Astrid Lindgrens Madicken har varit mina absoluta förebilder i barndomen. Troligen är det för att jag på något sätt har känt igen mig lite extra i de karaktärerna.

Jag såg idag att filmen finns att se helt gratis via http://www.voodler.se/. Ta en och en halv timme av ditt liv och njut av detta mästerverk.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).