lördag, september 18, 2010

utbyten.

Jag gick till universitetsbibliotekets tysta rum idag för att plugga.
Tänk att en ny miljö kan göra det så mycket lättare att plugga.
Äntligen, efter flera veckor in i terminen har det nu anlänt en utbytesstudent till det tomma korridorsrummet. En kille från Schweiz som är grym på engelska (jobbigt nog. Då känner jag mig sämst). Jag fick den äran att visa honom runt i kök och tvättstuga idag, vilket var en upplevelse i sig. Kanske man ska bli guide? Eller inte. Gillar utbytesstudenter som vill integrera sig med oss svenskar och som inte helt fastnar i utbytesstudenternas värld.
_______________
En sak är helt säker: jag älskar utbytesstudenter!
De förgyller korridors- och studentlivet.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).