tisdag, juni 22, 2010

packa väskan.

Har tänkt på det här med skilsmässobarn. Det gör så ont i mig att veta att det finns tusentals barn som alltid har en nyckel runt halsen och som har med sig en extra väska till skolan varje fredag och måndag.
Jag förstår inte varför det är BARNEN som ska flytta på sig när det är MAMMA OCH PAPPA som inte klarar av att vara med varandra. Det är ju mamman och pappan som borde få packa sina väskor varje måndag och fredag. Barnen borde få bo på ett fast ställe där de kan känna sig hemma. Att fallet inte är sådant stör mig mycket.
____________________________
I övrigt såg jag en cool inline-åkare plötsligt tappa balansen, köra in i en trottoarkant och falla pladask på asfalten framför en tant häromdagen. Det var roligt ja.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).