lördag, juni 26, 2010

midtsommer.

Jag är nu hemma igen efter att ha firat midsommar med nära och kära. Efter två midsomrar i Norge var det trevligt att vara på hemmaplan igen.
Efter att mamma har gift om sig har släkten blivit minst dubbelt så stor. Jag fick sova hos min styvfarmor och styvfarfar under dessa dagar, vilket var en upplevelse. Som tonåring tyckte jag det var så fruktansvärt fult hemma hos gamla människor. Klarade inte av det eftersom de inte hade någon inredningssmak alls. Men nuförtiden, fastän jag nog tycker det är fult, tycker jag det är charmigt och mysigt. Den där farförälder-känslan hör till på något sätt.

En av mina största funderingar i livet är därmed hur vi 80-,90-,00-talister kommer inreda våra hem som gamla pensionärer. En laptop i soffan, inga tallrikar på väggarna, material som till exempel stål och ek, en stilren soffa, inga fluffiga skinnmöbler, enhetliga kuddar, hissgardiner? Vem vet.

I veckan som kommer ska jag på både begravning och bröllop. Livet är allt bra märkligt.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).